Inentingen gehad

Zo dat was weer een dagje. Sjoerd en ik even langs de dokter voor onze inenting. We hadden een afspraak met Laura de dokterassistente.

Meld ik ons bij de receptie van de dokter praktijk ,heb ik nog de spuiten niet opgehaald bij de apotheek. Dan maar weer naar beneden. Zo'n 10 minuten wachten en dan aan de beurt, gelijk even afrekenen alsjeblieft.

Ach het was maar 244 euro, toch niet normaal voor een paar spuiten!!

Maar omdat we een aanvulling op de verzekering hebben kunnen we een groot deel terug krijgen van de verzekering, we wachten af.

 

laura ontvangt ons hartelijk en heeft er zin in. Gaat alles eerst even goed uitleggen wat wel en niet goed is om te doen in Thailand.

Geen water uit de kraan, geen ijsklontjes, geen sla, niet van de kraampjes aan de straat eten, als je het niet vertrouwd ook niet eten, geen honden en katten aaien i.v.m. hondsdolheid en goed je handen wassen na het plassen. Niet alleen de jungle in en alleen eten wat de gids zegt.

puh puh, ik durf bijna niet meer te gaan. Sjoerd had zoiets van hup geef die spuit maar dan ben ik er vanaf maar ze zat lekker op haar praat stoel. Had nog wat brieven voor ons uitgeprint en mooie inentingboekjes gemaakt. Als je na een half jaar nog een Hepatitus A inenting haalt ben je voor 25 jaar klaar. Dat gaan we wel doen anders na een jaar heb je dat effect niet.

 

He he ze kwam op het punt om de spuiten te geven. Eerst sjoerd die kreeg er 1 nml. de hepatitus A. Dat viel mee, ik kreeg er twee de hepatius A en een DKTP voor 10 jaar werkzaam, kan geen kwaad zou ik zeggen.

Toen we daar vanaf waren, ( ik keek echt niet toen ik de spuit kreeg) wilde ze weer gezellig kletsen maar ik ronde het gesprek af en oh ja ook nog even 30 euro betalen.

 

De inentingen voor Marco en Lobke zal zij in de koelkast bewaren op de praktijk en ik zou zeggen SUCCES!!

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0