Na veel zoekwerk en overleg gaan we in de meivakantie naar Jamaica Ocho Rios. We hebben er zin in en zijn toe aan rust en de zon.

We gaan naar het clubhotel Riu Ocho Rios! Het is een all-inclusive resort met ook sportactiviteiten, ben benieuwd wie er in ons gezin het sportiefst is.

Laatste zondag voor vertrek. We krijgen er zin in.
We hebben ons op advies nog laten inenten tegen van alles en nog wat.
Sanne heeft oorontsteking en is vrijdagavond nog naar de huisartsenpost gegaan. Hand vol medicijnen weer terug en hopen dat het snel aanslaat. Behalve oorontsteking heeft ze ook last van flinke keelpijn en de verkoudheid komt maar niet los. Gelukkig geeft ze op zondag aan dat het beter gaat. Vrijdagavond bij Sanne thuis gegeten, op uitnodiging van Sanne. Sjoerd en Sanne gingen een verrassings menu maken. Om 19.00 uur werden we verwacht. Het was erg lekker allemaal, om te beginnen garnalen in de knoflook met stokbrood, dan kon je kiezen uit kip of pasta en sloten af met een chocolademousse. Nog heerlijk gekletst en voor we het wisten was het twaalf uur. Snel naar huis, lobke was ook thuis en Lothar moest om 7.00 uur naar de kapper.
Zaterdag Sjoerd naar de voetbal waar de C1 kampioen kon gaan worden, Sanne was gezellig mee geweest. Kampioensfeest was geslaagd en Sjoerd een lekker zunderts bier pakket ontvangen.

We zoeken naar leuke excursies maar willen eigenlijk 3in 1 excursie; vlot varen, waterval bewandelen en met zo'n band een rivier af. We besluiten om daar een plaatselijke reisleider deze excursie in elkaar te flansen en ons een leuke dag te bezorgen.
We gaan het zien.

do

Dolfijnen zwemmen

Wat hebben we er zin in vandaag! Zwemmen met dolfijnen staan op het programma. We worden om half elf opgehaald en kunnen nog even aan het strand liggen of lekker rustig aan doen. We worden opgehaaldmet een taxibus en is erg netjes. Het is zo'n 10 minuten rijden, we zijn allemaal in gedachten bij wat er te gebeuren staat. Om 13.00 uur zijn we aan de beurt om onze wens in vervulling te latengaan. Tot die tijd kunnen we naar haaien gaan kijken en er waren zelfs mensen die zich vrijwillig opgaven om met haaien te gaan zwemmen. Bbrrrrr moet er niet aan denken. Sommige gingen met vogels enpapagaaien op de foto, slang of leguaan ging ook te ver. We zaten met spanning te wachten tot we mochten starten. Eerst allemaal een zwemvest en aan en de instructies aanhoren en repeteren. He he wemochten het water in. Er zwommen zo'n 6 dolfijnen  rond, we waren in groepjes verdeeld en zaten lekker bij elkaar.
Om 13.00 uur was het zover, we moesten richting het basin. We begonnen met het aantrekken van de zwemvesten vervolgens kregen we uitleg over hoe je de kus, dans en hug met een dolfijn doet. Daar gingen we... camera's verboden maar had mijn watercamera om mijn pols gedaan. Na het betreden van het water moest ik als eerst de kus doen, direct zagen ze mijn watercamera welke ik onmiddellijk moest afgeven.  We begonnen met een kus van de dolfijn,vervolgens geef je een kus terug, daarn dans je met hem aan z'n vinnen en als laatste doe je een hug met de dolfijn. Dit deden we allemaal, vervolgens komt hij op je af, hij draait voor je en je pakt hem aan zijn beide vinnen, hij zwemt op z'n rug en trekt jou zo mee. De eerst welke met hem zwom was Sanne, door de snelle vaart zakte haar zwembroekje af waardoor ze stopte, haar geluk was echter dat ze aan het eind nog een keertje mocht. Vervolgens moesten we hem laten dansen, zwaaien en springen. Na afloop werden we bijna gedwongen naar de foto's te gaan kijken, je voelt hem al aankomen natuurlijk daar zit de business. Het waren prachtige foto's maar wat een uitmelkerij, hier kan ik niet goed tegen en voelde een woede vanuit mijn tenen opkomen. Zelfs stiekem met je camera een foto van het scherm was niet mogelijk, als havikken staan ze naast je, logisch want dat probeert iedereen met zulke prijzen. De ervaring wordt ons niet meer ontnomen en de foto's staan op ons vizier.
3 Berichten

do

Woensdag

Vandaag hebben we genoten van het uitzonderlijke mooie weer, de hele week zijn de verwachtingen bewolkt met regen maar daar is in werkelijkheid weinig van te merken. We zijn de afgelopen week 1 keer verrast met een tropische bui, deze was hevig, duurde 10 minuten. Het was tijdens de lunch dus enkel onze handdoeken werden nat. Na de bui dook de zon weer en er was geen vuiltje meer aan de lucht. De wind heeft ons vandaag allemaal verrast, waardoor we allemaal zijn verbrandt. Vandaag (donderdag) staat er een bijzondere excursie op het programma, Yvette en Sanne hebben een nog wel een wens "zwemmen met dolfijnen". Vandaag komt hun droom uit. We gaan naar Dolfin Cove, daar kun je met dolfijnen knuffelen en zwemmen...hebben er zin in!!🐋
2 Berichten

wo

Dinsdag op excursie

Na vanochtend weer lekker ontbeten te hebben, kon de dag weer beginnen. Vandaag hadden we al iets op de planning staan.
Eerst een uurtje liggen aan het strand en om 10 uur gingen we toen de catamaran op. Met als eerste stop midden in het water, lekker een half uurtje/uurtje snorkelen. De twee stoere mannen sprongen als eerst vanaf de boot in het water, toen de vrouwen nog.. Dat ging allemaal wat minder makkelijk, de een kreeg z'n duikbril niet op, bij de ander zat haar zwemvest niet lekker en ga zo maar even door. Toen uiteindelijk alles goed zat konden we ook het water in. Daar lagen we dan met z'n vijfen in het water naar vissen te zoeken. Na een klein stukje gezwommen te hebben, zagen we dan eindelijk de lang opgewachte mooie gekleurde vissen. Tijdens het snorkelen kon je een zee-egel vasthouden en kon je de vissen in de zee voeren, zodat ze uit je hand kwamen eten. Een hele leuke ervaring, zo diep in de zee! Al was het stiekem niet zo diep, want midden in de zee konden zelfs Lobke en Sanne staan. Toen iedereen uitgesnorkeld was, mochten we de boot weer op, bij de een zat de mascara nog perfect en bij de ander hing het tot achter z'n oren.. Maar ja verschil moet er zijn he haha... Toen iedereen weer een plekje had gevonden op de boot, vaarden we weer verder naar onze eindbestemming, de excursie watervallen beklimmen. Na wat schommelingen op de boot, waren we weer veilig aan wal. Hier begon ons volgende avontuur, het beklimmen van de watervallen. Je ging met een groep van +/- 20 personen de watervallen beklimmen. Iedereen had aan hand naar boven. Tussendoor een paar leuke foto's gemaakt. Gelukkig zijn we allemaal weer veilig en zonder al te veel blauwe plekken boven gekomen, tussendoor een of twee uitglijrtjes, maar we hielden onszelf te been. Eenmaal boven aangekomen konden we langs een pad weer terug langs de watervallen naar beneden lopen. Hier lag de boot weer voor ons klaar. Toen iedereen eenmaal weer op de boot zat konden we weer vertrekken terug naar ons hotel. Op de boot hebben we voor opa een paar mooie bruine dames gezien en volgens mij naar zijn wens onder de 25, helaas opa kregen we ze niet mee naar Nederland. Eenmaal weer bij het hotel aankomen hebben we eerst even gegeten, want dat hadden we wel verdiend na zo'n sportieve ochtend. Toen iedereen uitgegeten was hebben we lekker gezwommen en aan het strand gelegen. Rond een uurtje of 4/5 zijn we ons klaar gaan maken voor het avondeten. Na het avondeten hebben we nog eventjes wat gedronken. Maar toen was iedereen toch wel vermoeid na de zware klim van deze ochtend, dus gingen we lekker naar bed. Toen iedereen eenmaal lekker op bed lag uit te rusten ging op kamer 3128 de telefoon.. 'Mam, kan je komen er zit een heel groot dik beest in onze kamer'. Eenmaal bij Sanne en Sjoerd aangekomen, lagen ze beide onder de dekens gekropen door een klein spleetje te kijken waar dat o zo grote beest dan wel niet kon zijn. Gelukkig was Marco niet al te bang van zo'n vies Jamaicaans insect en stampte hem binnen een mum van tijd dood. Toen de rust was teruggekeert kon iedereen dan eindelijk gaan slapen. Op naar de volgende dag!
3 Berichten

di

Maandag

Na gisteren naar bed te zijn gegaan, ging de telefoon. Sjoerd belde dat Sanne niet lekker was. Marco ging kijken en er was iets niet goed gevallen, ze had geen koorts. Marco twee paracetamols gegeven maar die kwamen er weer uit. Toen isze wel lekker in slaap gevallen en een goede nacht gehad. Ik heb echter niet meer geslapen bang dat ik de telefoon niet zou horen als ze nog een keer zouden bellen. Dat halen we overdag dan wel in. Weer lekker vroeg aan het ontbijt, dan is het nog niet zo druk en ons plekje bij de boom aan het strand hadden we dan ook weer.
Sanne kwam ook weer aan met Sjoerd en het ging wel, beetje last van haar buik dus rustig aan vandaag met eten.

Vandaag opnieuw met de catamaran op pad nu met Yvette. Na 10 minuten waren we gestrand in een zwemmersgedeelte van een resort naast ons gelegen, dit was niet de bedoeling en werden verzocht te verdwijnen maar de catamaran dacht daar anders over, daar was geen beweging meer in te krijgen. Na wat hulp konden we onze reis weer hervatten, Yvette had inmiddels minder vertrouwen in de schipper "Cobus the Sailerman" en wilde terug... Cobus wilde wel nog wat varen en ging alleen verder. Op een gegeven moment wilde ik draaien maar kapzeisde mijn catamaran, daar lag ik... Een moterboot in de buurt kwam hulp bieden en legde uit hoe ik hem weer recht kreeg, nog effe erop klauteren (altijd handig met zo'n dik zwemvest) en ik kon mijn avontuur hervatten... s'midags opnieuw met dat ding op pad maar nu met Sanne en jawel hoor hetzelfde gebeurde als je de zeilen niet laat vieren dan gaat hij om, we lagen er samen naast, maar Cobus heeft ervaring en in een mum van tijd stond hij weer recht... Terug naar de kust effe een tukkie doen want het wordt een latertje vandaag, we hebben een Beachparty op het strand, tot morgen!
4 Berichten

ma

Zondag

Wat een heerlijke dag. Iets later aan het ontbijt om 8.00 uur. De messte mensen komen weer in actie dus druk bij het ontbijt. Plekje bij de boom op het strand ook al bezet, mmm dat gaan we anders doen de komende dagen. Marco ismet een gezonde dag begonnen d.mv. Een komkommer smoothie. Op het strand cocktails zonder alcohol en hij deed mee met de beach aerobics. Dat wordt wel een hele sportieve dag. Sjoerd werd door de animatie van zijn bed gegooid en Sanne moest ook mee met de animatie. You are in Jamaica so have Fun!! Ze hadden gelijk nieuwe vrienden zowel amerikanen en canadezen. Ze staan in de rij om mee te mogen doen aan een spelletje. Sjoerd en Sanne mochten aan touwtrekken meedoen, bal onderdoor rollen en met een ballon op een stoel laten klappen. Ze vonden het leuk! Lekker in zee, had een band meegenomen en lekker dobberen. In de middag gingen Sjierd,Sanne en Marco met de minicatamaran  de zee op. Sjoerd was het zo beu en Sanne en Marco gingen nog even door. Deze twee zijn wel het sportiefst moet ik wel zeggen. Lobke en ik lekker op ons bedje en worden steeds luier. Rond half vijf gingen we naar het dorpje Ocho Rios. Taxi genomen vanaf het hotel want het is zo'n  15 min. Rijden. Toen we in de taxi zaten gaf de chaffeur aan dat de winkels dicht waren op zondag, slim van hem , dom van ons. Even wat rond gewandeld en natuurlijk bracht hij ons naar een plaatselijke winkel met van alles en nog wat die wel open was,nog naar een plaatselijke markthe geweest en hadden ineens heel veel vrienden, was wel lachen. Voor het donker waren we weer terug. Het is hier ongeveer half zeven , zeven uur donker. In de avond weer een show maar waren te moe en lekker naar bed.