Dit jaar gaan we weer met de caravan op pad.

We gaan vertrekken op woensdag 17 juli en komen dan naar twee overnachtingen aan op vrijdag 19 juli.

De reis gaat naar Spanje, Costa Brava naar Malgrat de mar.

Camping Els Pins ***

Malgrat de Mar - Costa Brava - Spanje

We gaan dit jaar eens niet over de tolwegen maar er om heen.

We hebben een route uit de kck, dat is een kampeerblad van de anwb, maar niet zonder mijn gewone routekaart op schoot!!

route naar Blanes
Dit is de route die wij met twee overnachtingen gaan maken.
Vakantieroute.pdf
Adobe Acrobat document 3.1 MB

We zijn vertrokken.

De eertse dag zit erop. We hebben zo'n 600km gereden en het was vrij rustig op de weg. Lekker goedkoop getankt in Luxemburg voor 1,370 de liter dat scheelt nogal he!! En naverhand het verkeer op de weg toch aardig wat nederlanders met of zonder caravan.

Het is hier ook erg warm maar dat moet ook he,lekker zweten met z'n allen in de caravan.

We slapen op een stadscamping in Troyes. Een erg mooi plaatsje zijn lekker vanavond naar het centrum gewandeld en op het terras gezeten.

Zo we zijn er!!

De reis is verder goed gegaan.

De tweede nacht hebben we net voorbij millau geslapen op een zeer simpele camping met van die wc's met van die gaten!! Dan ben je toch blij dat er een wc in de caravan zit. Heerlijk geslapen . We zaten vrij hoog in de bergen dus lekker koel.

Vrijdag rond de klok van tien uur vertrokken en onderweg vroeg Marco: "Hoe komen we bij de camping ?" Ik vertelde dat ik de papieren gisteravond even bekeken had en dat er stond dat je op google maps moet kijken waar je de camping kan vinden. Helaas bestaat er nog geen wifi voor in de auto. Bij tankstation even gestopt en daar was wifi, even off line opgeslagen en weer verder.

Rond twee uur kwamn we aan. Het is eigenlijk een spaanse camping met een laantje van vacans soleil waar wat nederlandrs zitten. De caravan op de plaats zetten viel niet mee Er stond een wiel in een kuiltje die alleen maar erger werd.

Maar met goede buren kom je een heel eind. Ons lekker geinstalleerd en de kinderen nog even zwemmen.

Avonds het stadje nog bezocht en met esther en Marcel op een gezellig hollands terras gezeten.Die meiden die er werken werken 7 dagen per week van 17.30 tot 2.30 uur en dan nog op stap!!Ze werken hier zo'n 8 a 9 weken. Wel gezellig om met ze te praten.

Zaterdagavond waren we gezellig weer naar malgrat over de boelevard geweest en kwamen rond de klok 1.00 uur weer op de camping. De camping is dan al afgesloten en kunnen er dan alleen nog te voet op en de auo buiten de camping parkeren.

We liepen over de camping en kwamen bij ons laantje de hoek om en daar zat zo’n 35 man op straat met tafels en stoelen en extra verlichting en veel drank en spaans gepraat.

Ze hadden een gezellig samen zijn onder elkaar van campingvrienden. Ze vroegen ons er gelijk bij en er werd gelijk weer verse cocktails voor ons gemaakt zoals milliotto . Was erg lekker maar wel sterk, heb die nacht goed geslapen!!

Het was zo tot half drie door gegaan en toen kwam toch echt de beveiliging dat het klaar moest zijn en stil. Het was erg leuk om daar bij te mogen zijn. Helaas lukt het me niet om er foto's op te zetten dat duurt telang en dan blokkeert de wifi.

Zondag hadden we een schuimparty op het strand. Het leuke was dat alle ouders in het schuim stonden inclusief wij zelf en de kinderen ons uitlachten maar toch even in het schuim gingen dan allemaal even de zee in en we zijn weer schoon . Van deze morgen hadden we naar stacaravans lopen kijken en er zijn er zat te koop.

Het nadeel van Malgrat de mar is dat de Campings wel van Januari tot en met November open zijn maar alleen in het weekend en vanaf juni tot september iedere dag, daar hebben we dud niks aan.

We zullen toch richting benidorm moeten. We hebben nu besloten eerst de caravan te verkopen en dan iets anders te kopen er is genoeg dus dat komt wel goed.

Maandag naar Blanes de markt geweest en was erg druk en warm maar we waren lekker vroeg dus waren ook zo weer weg naar het water. Sjoerd ging met rolf op stap en harm sliep bij ons op de camping en sjoerd bleef bij rolf in het hotel slapen omdat die dichter bij de discotheken zaten. hij nam een lekkere sex on the beach maar dat gaat alleen per liter en dat maar voor 5 euro. Dat is natuurlijk sterke bocht en heeft dan ook morgens lekker bij esther in de wc liggen kotsen. Was verder niet ziek en had maar 2 liter op!!! Was wel heel leuk geweest en nog amsterdammers leren kennen.

Dinsdag kwam sigrid een dag naar esther en wij gingen samen met z'n allen uit eten avonds en nog even op het terras gezeten, weer laat thuis. het is nu twee uur in de nacht en ga mijn bedje maar eens opzoeken.

Ik baal wel dat er geen foto's op kunnen in verband met te langzame wifi maar wie weet ik blijf het proberen.