Deze zomer gaan we een zeer mooie reis maken en wel naar Canada en Amerika.

In deze rubriek willen we een verslag doen van onze belevenissen.

vakantie canada weergeven op een grotere kaart

do

weer naar huis

Morgen vrijdag onze laatste dag.

We vliegen amerikaanse tijd rond 18.00 uur geloof ik.

Morgenvroeg de huurauto terugbrengen.

Het hotel wat we nu in Washington hebben zitten we vlak bj het vliegveld en ze hebben een busje wat 2 keer per uur naar het vliegveld rijdt.Dus Marco brengt de huurauto terug en kom dan terug met het busje dan de koffers inpakken en nog even naar het zwembad.

Rond twee uur gaan we dan met het busje naar het vliegveld.Als past nog in onze koffers.

Het lijkt dat we veel gekocht hebben maar eigenlijk valt het harstikke mee.

De kinderen hebben hun spaargeld niet op gekregen dus ik bedoel maar.

Vandaag was het iets beter te doen het was 37 graden.Nu is het half tien avonds en het is nog altijd 33 graden. Net heerlijk gegeten en vandaag een beetje op tijd naar bed.

Hoop dat we morgen in het vliegtuig kunnen slapen want we slaan een nacht over.

Het was een fantastische vakantie die toch zeer snel voorbij is gegaan. New York was wel het vemoeiends en hebben daarom in washington wat rustiger aan gedaan.

Gisteravond zijn we nog naar een collega van Marco uit Den Haag geweest hier in washington die hier nu voor 5 jaar zit en had het allemaal goed voor elkaar.Was leuk om bij hun langs te gaan.

Nou iedereen de groetjes en tot thuis.

gr yvette

0 Berichten

tweede dag in new york

samen in central park

Wat een benauwde dag vandaag.

Het was licht bewolkt en benauwd en als de zon doorkwam brandde je van de straat.

Wat een mensenmassa in New York.

Overal waar je loopt zijn mensen en auto's. heb wat foto's proberen te maken over de drukte in de straten.

Het is een grote stad en als je met wat mensen bent die graag winkelen maar moeilijk kunnen beslissen moet je nogal eens terug naar een winkel en dan ben je wel even bezig.

Vandaag beginnen we iets later want marco en sjoerd zijn weer even teug naar zo'n winkel.We moeten om bij de metro te komen al eerst door zo'n shoppingmall en daar komen we al niet uit zonder een tasje vandaar dat hun eerst even daar naartoe zijn kunnen Lobke en ik even trutten, ook lekker.

Gisteren de hop on en hop off bus gepakt en dat is inderdaad wel makkelijk en leuk.

Sjoerd vond het ook een goed moment om even te slapen, die geloofd al die gebouwen wel.

Natuurlijk naar de apple store geweest en op de een of andere manier vinden Marco en de kids bijna de tasjes belangrijker dan de spullen die ze kopen????

Ook naar de memorail van 11 september geweest en daar wordt je dan toch wel even stil van. Om bij de monumenten te komen wordt je gescreend en alle bagage wordt nagekeken net of je het vliegtuig instapt, een poliemacht daar aanwezig dat loopt nog niet in Breda rond.

Maar als je daar zo loopt en al die straten erom heen ziet en toch vrij smal zijn, en hoe druk New York is, is het knap als je daar goed bent uitgekomen!!

Daarna naar seaport en lekker op het terras gegeten en gedronken. We wilde net gaan afrekenen begint het toch te regenen, nou dan blijven we maar even zitten, maar op een gegeven moment moet je er toch doorheen en vrij nat aangkomen bij de metro.

Vandaag schijnt de zon weer volop en zo weer op pad voor de laatste dag New York.

meer lezen 2 Berichten

zo

New York

op broadway

Wat is New York geweldig.

Hele grote drukke stad, we proberen de stad een beetje op te splitsen zodat we niet iedere keer hetzelfde zien. Daar krijg je al wel geen kans voor maar toch.

De eerste dag met de boot naar het vrijheidsbeeld met de gratis ferry. Een tip op internet dat je aan een bepaalde kant moest gaan staan voor goede foto's. Nou dat hadden meer mensen gelezen, de boot kantelde bijna bij wijze van spreken.

Tussendoor ook veel geshopt, kinderen helemaal gelukkig want die houden erg veel van winkelen.Toen naar de brooklyn brug en kwamen daar uit bij seaport waar het een muziekfestival was,ook gezellig daar ook even doorheen. Met teruglopen even op een terrasje gezeten zien we op de hoek ineens de boel in de fik staan, had net een lekkere cocktail besteld maar het was er erg druk dus zijn maar braaf gaan lopen want de vlammen kwamen nogal hoog en liet mijn cocktail die we nog niet betaald hadden jammer genoeg staan. We waren net uit de drukte en daar kwamen de brandweer wagens later in de krant van new york las ik op internet dat er 170 brandweer mannen actief waren geweest , het was een en al sirene's. In alles is Amerika dus groot.

Even naar het hotel alle boodschappen weer achergelaten en toen naar broadway , lekker ergens gegeten en toen nog even rond proberen te wandelen. Maar wat een drukte. Een straat kan nog wel eens vol zijn en druk maar dit was echt voetje voor voetje en proberen bj elkaar te blijven, zo druk heb ik nog nooit gezien en of je nu naar links, rechts, vooruit of achteruit keek, mensen,mensen en nog eens mensen.

Weet niet of dat het komt dat het zaterdagavond was of dat, dat iedere avond zo is.

We waren morgens om half 10 vertrokken en kwamen om half 1 nachts weer in het hotel. Het was een top dag maar wel versleten benen.Op naar dag twee.

meer lezen 1 Berichten

do

laatste avond in canada

Zo, dit is dan onze laatste avond in canada en morgen gaan we met de auto naar New York.

De rit zal zo'n 6 uur in beslag nemen als we geen files of ander oponthoud hebben.

Bij de grens in Buffallo bij het vliegveld moeten we de huurauto inleveren voor een andere waar we mee in Amerika tot washington kunnen rijden.

De twee dagen bij de niagara falls waren ook erg leuk en de watervallen waren echt mooi.

Connie en cliff waren druk bezig met hun huis te verkopen en dat is gelukt en dat in 10 dagen, voor ons in nederland niet te realiseren.

Hebben nog langs de niagara rivier gewandeld op het aardige berg met allemaal rotsen, ik was een stoere meid en de kinderen vonden het ook leuk om te doen en een lekkere picknick erbij en het was compleet.Nou familie uit canada vaarwel en op naar New York!!!

meer lezen 2 Berichten

laatste dag bij joanne

Het is alweer de laatste dag bij Joanne en Barry.Het was hier ook weer geweldig.

Hier hebben we ook veel gedaan. Zaterdag een kleine familie reunie gehad en marco veel neven en nichten ontmoet, was zeer warm onthaal. Ze vinden het fantastisch dat je hun land komt bezoek en hun. Sjoerd sprak ook al met enkele mensen engels en verdiende veel respect omdat hij het probeerde om in hun taal te spreken.

Zondag hadden we een helicoptervlucht boven toronto, ook dat was een hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk.

Maandag deden we een toeristenbus door Toronto samen met Joanne. Ook dat was leuk maar canada heeft nog weinig geschiedenis dus het was vooral moderne gebouwen enzo.

Vandaag een rust dag en lekker bij het zwembad mijn wasjes gedraaid en alles weer schoon in de koffer, dan valt het thuis hopelijk ook weer mee.

Morgen gaan we naar connie en de niagra falls bezoeken en vanaf nu slapen we alleen nog maar in hotels met als het goed is ook overal wifi zodat we gewoon op internet kunnen avonds.

Hieronder nog een aantal foto's.

meer lezen 5 Berichten

za

2012

Na drie dagen geen internet zijn we er weer

Maandag 2 juli 2012,

Vandaag gaat terry met ons naar blue mountain, dat is een skigebied en in de zomer is daar veel survival en ze gaan met de skilift naar boven, tussen de wagons zit een rek voor de mountainbikes en dan rijden ze weer naar beneden op de mountainbike. Wij hebben gewandeld tussen de rotsen en gerodeld op zo’n baan net als in Valkenburg maar dan iets heftiger.

Tijdens de wandeling kon je kiezen tussen de trap en over de rotsen, natuurlijk gingen we over de rotsen, we kwamen aan bij een zeer nauwe spleet en Sjoerd ging er door heen Lobke durfde niet en Marco ging niet die was iets te breed. We moesten toen terug lopen en toch maar over de trap.

Het was erg lekker in het bos en de schaduw want we waren goed verbrand op het strand de dag ervoor.

Avonds lekker buiten gegeten en toen heerlijk buiten gezeten bij het vuur en marshmallows in het vuur . Dat was heerlijk zoet. Ze pakken dan twee koekjes een stuk chocolade en dan de warme marshmallow ertussen , heerlijk was dat.

Dinsdag morgen alle spullen weer verzameld en afscheid moeten nemen van deze fantastische lieve familie.

We gingen op pad en hebben onderweg getankt bij een Nederlands gezin dat geëmigreerd is naar canada en even nederlands met ze gepraat. De rit duurde zo’n 4 uur richting paul en patricia.

Ze hebben een vakantiehuis aan een klein meer met prachtig uitzicht. Het is er zeer rustig. De eerste nacht is er een racoon op visite geweest ,heb de afdruk gefotograveerd.

De andere twee dagne hebben we bergen beklommen over de rotsen, zijn langs watervallen gewandeld en hebben het plaatsje dorset bezocht.

Sjoers is nog wezen vissen met paul en Marco en vond het erg leuk omdat ze snel beet hadden iedere keer. Ze hadden er ook een badkamer maar ze zeiden het is hetzelfde water als wat uit het meer komt dus we douchen in het meer , nou wij ook dan maar.

Vrijdag zijn we naar joannne gereden en dat was zo'n 2 uur rijden. Onderweg heb ik ook la een stuk gereden met de automaat en dat ging erg goed.

We werden zeer hartelijk ontvangen en het is een prachtig huis met eigen zwembad en boten. Hebben gezellig bijgepraat en gezwommen na het avondeten zijn we gaan varen met ondergaande zon, het was heerlijk.

Vandaag Zaterdag hebben we bij de oudste broer Adrian een kleine reunie met meerdere ooms en tantes en neven en nichten. Vandaag regent het maar het zal vanmiddag opklaren en de zon weer gaan schijnen.

meer lezen 8 Berichten

southampton

We zijn nu twee dagen in Southampton. Gisteren zijn we naar het strand geweest en het was gewoon perfect niet te warm klein windje, je kon gewoon heerlijk in de zon blijven liggen. Het was erg druk op het strand omdat het canada dag was, dat is de geboortedag van canada zo'n 152 jaar geleden.We waren goed verband. Om drie uur waren we terug bij Terry om de voetbalwedstrijd te gaan kijken spanje tegen italië. We waren voor spanje en ze hadden ook in canada gewonnen met 4-0. Daarna kwam Tante Truus langs. Tante Truus is de zus van marco's vader voor degene die het niet weten.

Ze woont het dichtst bij Terry. Ze heeft lekker mee gegeten en daarna zijn we naar het vuurwerk aan het strand wezen kijken. Honderden mensen op het strand, sommige helemaal uitgedost in canadese kleding zo trots dat ze zijn dat ze canadians zijn.Het was mooi vuurwerk en het duurde zo'n 10 minuten en toen ging iedereen weer naar huis.Er zijn hier veel racoons, een soort wasbeertjes en achter terry is ook een bos en daar lopen ook beren maar het is nu gelukkig te warm zodat ze ver in het bos blijven, ze schijnen niks te doen maar ik ben blij dat ze ver weg zitten.

za

jun

We zijn er

Na toch wel een erge lange dag zijn we aangekomen bij Terry en Ian. Haar zoon en de kleine van haar dochter zijn hier ook. We waren met een uur vertraging vertrokken uit dusseldorf met als gevolg dat we erg hard moesten doorlopen op schiphol om het vliegtuig te halen. Op schiphol moesten we van de ene vleugel naar de andere vleugel lopen wat zo'n 20 minuten duurde ondanks dat we doorliepen. Maar het is gelukt anders moesten we een dag later vertrekken en overnachten in Amsterdam, nou dat zou wat geweest zijn dan, lekker goedkoop via dusseldorf. Met de KLM was het zeer goed vertoeven we hadden een eigen scherm in onze stoelen en konden uit 80 films kiezen en je kon ook nog gamen. Kinderen hebben hun eigen totaal niet verveeld en kwamen niet aan hun eigen spullen toe.

Terry stond ons op te wachten en gingen de huurauto halen. Het was nog een lange rit naar haar huis. In nederland was het ondertussen zeven uur morgens ,zijn gelijk gaan slapen en nu weer fris op.  We waren wel vroeg wakker 6 uur locale tijd .Zo meteen gaan we rond toeren en naar het strand en vanavond probeer ik er een paar foto's op te zetten. De huurauto is helemaal top ,zou hem thuis wel willen hebben.

groetjes

jun

Het is bijna zover

De week is dan aangebroken.

Vrijdag gaan we vertrekken. De kleren liggen al ver klaar ,de ramen zijn gezeemd en de voorpret is in volle gang.

We hebben er zin in.

apr

De reis

Als we in Toronto aankomen gaan we eerst naar Terry en Ian.

Ze wonen in Southampton, we blijven daar 3 dagen dan rijden we naar Muskokas Dorset daar verblijft neef Paul op een vakantiepark in een groot huis. En zijn daar 2 a 3 dagen ,staat nog niet helemaal vast. Dan rijden we naar Port Perry waar Joanne woont en blijven daar 4 tot 5 dagen en gaan dan ook Toronto bezichtigen.

Dan als laatste is nicht Connie die we gaan bezoeken en daar zijn de Niagra Falls, dus dat is niet zo moelijk wat we daar gaan doen.

Daarvan uit rijden we met de auto naar New York en dat zal zo'n 5 uur zijn. Daar verblijven we in totaal 4 dagen. We slapen daar in een hotel net buiten New York.

We sluiten af met een bezoek aan Washington waar we 3 dagen verblijven.

Dan vliegen we vanuit washington terug naar huis.

0 Berichten

vr

apr

Voor we kunnen vertrekken

De voorbereiding is al in volle gang.

Allereerst de vliegtickets. Ik denk dat Marco wel zo'n 40 uur bezig is geweest met het vinden van voordelige tickets.

Maar het is goed gelukt naar ons idee.

We vliegen vanuit Düsseldorf naar Amsterdam en dan rechtstreeks naar Toronto met de KLM.