THAILAND 2014

laatste twee dagen

Zondag zijn we vanuit koh samui weer vertrokken richting Bangkok om daar de laatste inkopen te kunnen doen.
De wekker ging om  zes uur, even douchen, aankleden en uit checken.
We kregen nog aale vier een ontbijtbox mee voor onderweg.Om kwart over zeven waren we ingechecht voor de catamaran van Koh Samui naar Sura Thani. We moesten dan ook even wachten en sjoerd dacht laat ik eens aan mijn ontbijtbox  beginnen, niet te vreten en zat een broodje in met ham en kaas ,hij dacht dat lust ik wel. Zat in een plastic zakje, hij nam een hap en was echt niet te eten, dan zat er nog een appeltje in en ananassap. Marco vond dat hij zich niet moest aanstellen en ondankbaar moest zijn en ging ook zo'n broodje eten, hij spuugde het zo uit ,het was nat en dikke plakken en het stonk, nou alle vier de boxen zo de prullenbak in,dat was geen succes. Met de boot een uur varen en daarna nog een uurtje met een klein busje naar het vliegveld van Sura thani, ook hier weer wachten en rond de klok van 1 uur de lucht in. Het was  een spannende vlucht met aardig wat turbelentie, maar goed aangekomen en de bagage was er gelukkig snel en hup de taxi in op weg naar het hotel.

Zijn we vlak bij het hotel krijgt marco een sms dat hij verkeerde bagage bij heeft, hij kijkt naar de rugzak die hij vast heeft, de buitenkant is hetzelfde maar zitten andere dingen in.
Hij bellen en dat meisje was naar de security gegaan en we wilde in bangkok afspreken om te ruilen maar de seceruty wilde dat niet, wij moesten terug naar het vliegveld, ach het was maar een half uurtje rijden, PFFF.
Tas om geruild op het vliegveld en beide weer blij dat ieder zijn eigen tas weer had.

Eindelijk bij het hotel, hotel is prachtig maar de taxi chauffeurs weten niet waar het ligt en met handen en voeten uitgelegd waar we naartoe moeten, want dan kunnen ze geeneens engels meer, maar iedere keer komen we er toch weer.

Vandaag (maandag) begon de dag met regen en met de skytrain naar het winkel centrum. Er zijn hier zoveel winkelcentra dat is niet normaal meer. Verder was de dag bewolkt en we zijn een beetje klaar met dat onderhandelen en dan zeker met de tuk tuks en de taxi's.Vanavond nog wat rondlopen en dan morgen weer naar huis.

Het was heel leuk om deze site bij te houden ondanks dat de wifi niet overal even goed was.

Tot thuis.

Laatste stranddag

Hier is het nu vrijdagmorgen rond de klok half tien, heb nu niet zoveel geschreven aangezien de stranddagen voornamelijk bestaat uit zwemmen, zonnen en lezen. Sjoerd vindt het te warm want we zitten nog steeds in de vlindertuin en op zijn kamer is lekker airco, vraag me af wat hij in spanje gaat doen maar weet nu al dat hij niet bruin wordt deze zomer. In de morgen is het meestal prachtig weer en middag's wordt het bewolkt veel wind en dan ook nog wat regen.
Marco heeft ook nog een nieuwe hobby gevonden, hier op het eiland is ook een vliegveldje en de vliegtuigen komen en gaan precies voor onze neus. Dan loopt hij naar de rotsen en gaat daar heerlijk rustig wachten om vliegtuigjes te spotten en probeert ze op foto vast te zetten.
Avonds gaan we een plaatsje opzoeken, zijn twee keer in chaweng city geweest maar daar weten ze niet dat ze in een winkel staan te werken en ook nog iets moeten doen.
Ze zitten te eten of tv te kijken of op hun telefoon of tablet, als je dan iets vraagt kijken ze  of ze water zien branden en handelen zit er al helemaal niet in, er wordt dus  niet veel verkocht, er loopt ook niemand met een tasje in zijn hand.
Een avond in Lamai is leuker daar is het iets gemoedelijker, een heerlijk italiaans restaurant met eigen gemaakte pizza's, heerlijk!! Wat het personeel betreft , het lijkt wel of ze pas een week wifi hebben,pff!!
Vrijdagavond is er 1 keer in de week avondmarkt in fishermans village, dat was pas leuk!!
Je kon er goed handelen en er was van alles. Niet heel lekker gegeten maar je kan ook niet alles hebben natuurlijk!!
Ondertussen hebben Marco en Sjoerd een kostuum laten aanmeten en dat is zeer netjes gedaan voor een mooie prijs. Zeker voor sjoerd is het fijn dat het echt op maat wordt gemaakt. Vandaag is het klaar en hebben twee keer tussen door moeten komen passen.

Vandaag nog genieten en morgen reizen we terug met om 8.00 uur al op de catamaran als deze op tijd vertrekt en om 1 uur vliegen we dan naar Bangkok waar we onze laatste inkopen kunnen gaan doen.

Stranddag

De dinsdag en woensdag maar in een keer. In Nederland is het een nationale rouwdag i.v.m. Het neergehaalde vliegtuig naar malaise de MH17 waar zo'n 193 nederlanders zijn bij omgekomen.
Ook wij zullen er bij stil staan. Hier is het 5 uur later maar volgen het op de voet via internet.
Gisteren een bewolkte dag en toch een beetje verkleurd,vandaag een stuk warmer en een fijn windje. Nog een luchtbedje gekocht aangezien de vissen veel contact zoeken met al mijn muggen bulten na het romantische etentje aan het strand.

In de avond naar chaweng beach centrum geweest en daar is veel te koop dus dat komt wel goed,ook lekker gegeten en nee geen rijst ,lekker pizza.

Aankomst strand hotel

Sorry een dag te laat geschreven.
Vandaag de reis van de jungle naar het strand hotel. Om acht uur hebben we ontbijt en om negen uur vertrekken. DE catamaran die ons naar het eiland brengt, vertrekt om 14.30 uur op onze voucher.
In plaats van 9.00 uur vertrekken, vertrekken we om tien uur , de reis duurt twee uur, gelukkig hebben we nu een busje  met airco, het zijn van de negen persoons busjes dus dat past precies aangezien we met negen mensen begonnen zijn aan de jungle die hetzelfde programma als ons heeft.
Voor de reis dag had ik maar een reistabletje ingenomen want rijden en bootje , je weet het maar nooit. Ik word er wel wat slaperig van maar dat is wel lekker duurt het allemaal niet zo lang. En inderdaad heb gewoon twee uur geslapen tussen alle hobbels in want remmen voor een hobbeltje doen ze hier niet.
Na zo'n tien minuten rijden en ik mijn ogen nog open had zagen we ineens een olifant zo maar ergens alleen in alle vrijheid eten, we denken dat het een wilde olifant was , er was ook geen huisje of mensen in de buurt ,alleen maar natuur. We werden afgezet bij een open loods in een dorpje en daarvan  werden we met de bus naar de haven gebracht. Wat blijkt? Moeten we twee en half uur wachten voor dat het half drie is als de bus gaat vertrekken.
 Even wat rond gelopen maar was niet echt wat te zien. Helaas de bus vertrok pas om tien voor drie en we waren bang dat we de boot zouden missen. De bus zou er een half uur over doen, ook dit klopte niet, het duurde nog zo'n 50 minuten voor we daar waren, de boot was er nog. We denken hup de boot op en gaan maar nee we moesten aan de overkant wachten als een stel vluchtelingen, er kwam politie aan met 3 zeer luxe bussen, en alles werd afgeschermd. Het waren chinezen met allemaal dezelfde kostuums  aan. Zelfs de bemanning stond foto's te maken dus zullen wel misschien belangrijke mensen zijn. Hun koffers werden binnen gezet en ja hoor, de vluchtingen mochten toen ook aan boord alleen onze koffers stonden buiten op het dek. Verder mochten we wel overal lopen en staan, nog even bovenop gezeten tussen die chinezen, ik gevraagd waar ze van waren maar hun engels was niet echt te verstaan. Niet veel wijzer geworden dus.
Een uurtje varen en toen waren we aangekomen bij Koh Samui. Daar werd het een gekkenhuis wat betreft taxi chauffeurs, we liepen eerst met de bagage de gekte uit alvorens we een taxi gingen regelen en helaas weer 1,5 uur in de taxi maar na toch aardig versleten te zijn bereikte we het hotel.
Voor de bagage werd gezorgd en met een golfkarretje werden we naar het huisje gebracht.
Het is zeer luxe zeker na de jungle.Een grote douche apart bad met bubbels en een grote stenen kom als waskom.
Perfect en nu genieten. Ondertussen krijgen we honger en gaan eens op pad, we komen aan bij het strand en gaan romantisch op het strand eten met van die vrolijke gekleurde tafeltjes en stoeltjes en gezellige verlichting, het lijkt wel dat we in een film zitten. Wat ik op die films niet ziet is dat er ook muggen zijn en ik ondertussen een beetje wordt lek gestoken wat ik niet in de gaten had. Je moet er wat voor over hebben.

Daarna lekker douchen en slapen.

Derde dag in de jungle

Geschreven door Sjoerd

We begonnen de dag plezant op de rug van een olifant. Vandaag was het zover we mochten uitslapen tot 8 uur. We kregen een lekkere omelet en wat stukken fruit. Om 9 uur gingen we naar de olifantentocht. Sjoerd en Lobke gingen samen op een olifant en papa en mama gingen samen op een olifant, wat een bijzondere gebeurtenis was dat.. Het was een leuk parcours door een riviertje. Papa en ik hebben achter de oren van de olifant gezeten en Lobke en mama  lekker op het bankje bovenop de olifant. Na een rit van een uur mochten we de olifanten voeren met bananen, de slurf is net een stofzuiger. Na de olifantentocht gingen we weer naar de boomhut. Tijdens de terugweg zijn we nog even gestopt bij de apen. We hebben de apen gevoerd en vandaag kwamen ze lekker op je schouder zitten. We hebben mooie foto's gemaakt. Vervolgens gingen we weer terug en kregen we een lunch.Eindelijk we kregen weer eens rijst. Na de lunch hadden we een jungletocht. Je moet je voorstellen dat je bij Artis een ruimte in gaat waar reptielen aanwezig zijn, bloedheet, dat is hier de gehele dag... We gingen opzoek naar de wilde dieren. De wandeltocht duurde 3 uur het water druipt van je af. In de 1ste 100 meter zagen we 3x een kameleon, nou dat beloofd wat de spanning neemt toe, prachtig zo in het wild en denken veel aan Harm Bruins, want wij blijven op veilige afstand maar Harm zou de bosjes in duiken, echter het is bij de Kameleons gebleven. Verder hebben we nog 3 rupsen een slingeraap en een hele stoet mieren gezien. Na 16.00 uur is het verboden terrein gezien dan de slangen (pythons en cobra's) olifanten en beren tot leven komen, tijgers en panters zijn niet aanwezig. Tijdens de voetreis hebben we tussendoor lekker gezwommen in de rivier. Na 3 uur te hebben gelopen konden we weer eindelijk zitten in ons busje en we gingen terug naar de boomhut. Na een frisse en snelle douche  kregen we eindelijk weer eens lekker rijst, das lang geleden... mmm heerlijk! De rest van de avond hadden we lekker vrij met een gezin uit Bloemendaal erg gezellig. Morgenvroeg weer om 8 uur op. Morgen naar Koh Samui!

Eerste dag bij de boomhut in de jungle

Met nog een salamander op onze kin gingen we de nieuwe dag weer in. Om kwart over 6 was het weer zover. We begonnen de dag om 7 uur met een apentocht. Deze apentocht duurde tot 8 uur. In deze tijd hebben we 100 apen gehoord en 2 apen gezien. Vervolgens gingen we lekker ontbijten. Op de menukaart stond: PANNENKOEKEN! Heerlijk zo midden in de jungle. Na het ontbijt moesten we onze kamer opruimen. Deze werd gecheckt of we niks mee zouden nemen... Daarna moesten we weer eens op een bootje. We gingen weer terug naar de haven. Eenmaal bij de haven aangekomen hadden we weer Wifi. Na 15 minuten ging onze reis weer verder. We gingen weer 1 uur in een busje naar de boomhutten. Eenmaal bij de boomhutten 5 sterren hotel te zijn aangekomen. Kregen we een lunch om vervolgens een druk programma af te werken. We begonnen met apen voeren. Een ervaring om niet snel te vergeten. De apen pakken de pinda's zo uit je hand. Maar er gebeurde natuurlijk weer iets bij de vreugdes. Marco wilde een aap lekker 2 pinda's geven. Maar nee dacht de aap, ik wil heel dat zakje. In 1 seconde had de aap het zakje en Marco had de pinda's nog in zijn hand. De reis ging verder. We kwamen bij de rivier aan en gingen met een band het water op. De rit duurde ongeveer 1 uur. Waarin Yvette 10 minuten in het water heeft gezeten en 50 minuten tussen de bossen en bomen. Maar het was wel leuk. Na de rit in de rivier hadden we nog 2 foto momentjes voordat we terug gingen naar onze boomhut. Het is ondertussen 4 uur. We hadden eindelijk 2 uurtjes rust waarin we lekker gingen internetten. Om 6 uur was het avondmaal klaar. We hadden vandaag weer eens rijst. Dat komt nu ondertussen onze strot uit. Gelukkig kan je de smaak lekker wegspoelen met een lekker ''koud'' glaasje water. Na het avondeten hebben we lekker rustig aan gedaan. Op tijd naar bed want morgen staat de Olifantentocht op het programma. Nog een fijne dag en tot morgen!

2014

Echte Brabo's in de Jungle...

Het is dan zover, Vanochtend moesten we weer vroeg uit de veren. We werden gewekt met Roy Donders en Bam Bam. We moesten vliegensvlug ontbijten en met het ontbijt tussen de tanden de taxi in. Helaas paste de koffers er niet bij.. Deze werden los op de taxi gemonteerd. Om 09.50 ging onze vlucht. We waren natuurlijk weer veel te vroeg. Waardoor we moesten wachten in de vriescel van Bangkok. Na 45 minuten vliegen kwamen we aan in Surat Thani. Na deze super vlucht mochten we in ons privebusje naar de haven. Deze busrit duurde zo'n 1,5 uur. Maar er zat weer een addertje onder het gras. We moesten nog 1 uur in een bootje naar het onbewoonde eiland. Na zo'n 3,5 uur gereisd te hebben waren we eindelijk op onze bestemming. We kregen snel een bord rijst onder onze neus gegooid. Deze moesten we binnen een half uur opeten. We gingen gelijk op excursie. Na weer een kwartier in een bootje te hebben gezeten. Kwamen we bij DE waterval van Thailand. Deze gingen we met een Thaikenees beklimmen. Op de terugweg gingen we nog even langs een grot. We gingen niet door deze grot lopen. We gingen door de grot zwemmen. Yvette bleef lekker in het bootje zitten. Bij terugkomst kregen we ons huisje toegewezen. In dit huisje was: 1 matras en een klamboe. Hier moeten we het mee doen. Na lekker gegeten te hebben gingen we nog even kaarten om vervolgens lekker onze ogen te sluiten. Tot morgen
3 Berichten

do

Drijvende markt

Vandaag vroeg op pad, zes uur aan het ontbijt en zeven uur bij het boekingskantoor.En?B oekingskantoor dicht. Na zo'n tien minuten wachten komt er zo'n foute camper voor gereden en daar mochten wij ook mee. Het was van binnen voor 12 zit plaatsen en wij konden er verspreid bij. We hadden eerst een stop bij een markt aan het treinspoor. Het was daar zeer druk, benauwend, rauw vlees, vis en groente en fruit, de kramen zaten met zeilen aan elkaar vast voor schaduw en de luchtjes bleven er ook lekker onder hangen. Als de trein er dan aan komt, wordt er snel het zeil opgetrokken, wat spullen verplaatst en je veilig tussen de kramen mengen. Was leuk om te zien en sjoerd heeft het gefilmd. Daarna naar de drijvende markt. Of het was een andere markt dan vroeger maar geen groente en fruit alleen maar souvenirs. We gingen ook in een bootje en werden van kraam naar kraam gevaren met zo'n typische Thaise vrouw met hoed en met stok door het water.
Was leuk maar te commercieel geworden, wel hebben we daar de eerste foute souvenir gekocht namelijk een foto van ons in dat bootje op een Thais, drijvende markt bordje.
Rond twee uur terug in het hotel en toen lekker wezen zwemmen en luieren. Vanavond naar terminal 21 winkelcentrum waar iedere verdieping een ander land is met zijn sferen, ben benieuwd.
Morgenvroeg  gaan we vliegen en dan beginnen we aan onze jungle. Eerst een olifantenrit en dan verder op pad, heel spannend allemaal.
De komende vier dagen zal ik wel mijn verhalen schrijven maar we zullen geen WiFi hebben dus geen contact hebben, zodra er weer WiFi is plaatst ik alles weer op de site.

Tot nu toe nog geen regen gehad en veel zon ondanks de voorspellingen anders aan geven. Sjoerd en Lobke vinden het ook erg leuk allemaal. Luitjes tot over een paar dagen doei....

Fietstoer Co Kessel

Wat was dit een leuke dag. Om half negen moesten we bij Co kessel zijn in China Town, om er zeker van te zijn dat we tijd waren zijn we met de TUK TUK gegaan.
We begonnen dwars door China Town, door de keukens, langs de groothandels van schoenen was erg leuk en ook spannend dat het allemaal goed ging. In de ochtend was het bewolkt en iets voor de middag kwam de zon door. Het was erg warm, we kregen genoeg stops met drinken en een goede lunch.
Na zo'n uurtje door China Town te fietsen gingen we met de trein naar het oosten van Bangkok. De fietsen erin en alle ramen open gezet in het wagonnetje en gaan, we mochten niks uit het raam steken i.v.m. Met takken en voor de criminaliteit langs de spoorrails. Daar wonen echt de armste mensen van Bangkok. Die zijn het niet gelukt om een bestaan op te bouwen.Ze slapen onder de welbekende golfplaten en van Asbest hebben ze hier geen last van (pff).
Het was een slome trein en stond nogal eens stil wat het erg warm maakte. De mensen die aan de spoorrails wonen mogen in de trein hun eten en andere dingen proberen te verkopen ter compensatie van de overlast van de trein.
Bij het eindstation een toilet om te plassen en de gids had netjes toiletpapier bij zich. We moesten nu goed opletten want het werden smalle weggetjes met beide zijde soms water, en in dat water wil je echt niet vallen, daar dreef van alles,bah!
We hadden nog een stop bij een vrouwtje wat nog maar 31 kilo woog en mochten haar huisje zien. Knap dat je er kan wonen en leven.
Het was al echt heel warm, veel zon, geen schaduw en geen wind. Het was zo'n 37 graden. Toen kwamen we bij een trapje en moesten ook nog onze fietsen tillen, we kregen het nog warmer, fietste langs de rijstvelden en de bananen plantage, we stopte even en ik werd draaierig van de warmte, ben even gaan zitten wat zwart witjes gegeten, water gedronken, er kwam een waaier uit de tas van de gids en kreeg tijgerbalsem op mijn polsen en onder mijn neus. Het was nog zo'n 500m fietsen voor de lunch, lekker thais. Daar kreeg ik een ijszak om af te koelen en toen ging het weer beter gelukkig. Maar de groep bestond uit tien personen en iedereen kreeg de ijszak waar ze allemaal blij van werden.
Na de luch weer verder gefietst op weg naar het bootje om door de klong te varen, ook dat water is zeer ongezond, er dreven ook vele dode vissen en ook nog een dode krokodil. Wederom knap hoe de mensen daar kunnen leven. Toen we daar 27 jaar geleden ook waren en nu waren er ook al vele villa's gebouwd naast de klong , het was aan de ene kant heel luxe en aan de andere kant grote armoede, maar blijft indrukwekkend.
Daarna nog met de skytrain, die gelukkig een stuk moderner is en met airco maar moesten wel met onze fietsen over de rollertrap.
Ook dat is allemaal gelukt en zijn weer veilig terug zonder te vallen.
Heerlijk gedoucht en zo nog een kleine wandeling.

Morgen gaan we naar de drijvende markt.

Dinsdag de tweede dag

Na een heerlijke nachtrust, echt heerlijk geslapen, gaan we vandaag cultuur snuiven.
We liepen een stukje en kwamen een politieagent tegen en vroeg waar we naar toe wilde. Hij hielp ons en hield een tuc tuc aan en voor 20 bath kregen we vele tempels en boedha's te zien maar niet zonder te stoppen bij een kledingmaker , dat hoort er bij natuurlijk. Ze maakte ook gala jurken maar was te duur en je weet niet hoe de jurk dan uitvalt. Ze vroegen daar 180 euro voor, dat gaan we niet doen natuurlijk.
Toen we bij de koh san road arriveerde namen we afscheid anders waren we ook nog naar een diamatair gemoeten en daar hadden we geen zin in.
Hij kreeg nog een tip en gaven hem  in totaal 40 bath, dat is 50 eurocent. Lachen toch?
Rond vier uur even lekker gaan zwemmen, het was prachtig weer vandaag, lekker de zon en zo'n 32 graden. Nu gaan we het nachtleven in, bangkok laten zien.
Het is wel vroeg donker, rond de klok van half zeven. Sjoerd vindt het geweldig om af te dingen wat hem ook al aardig lukt. Een rayban voor 3 euro is niet teveel toch? Al is het nep het ziet er super uit.
Morgen gaan we door bangkok fietsen, ben benieuwd.

7 Berichten

De eerste dag

Dit zijn wat foto's van de eerste dag. Al veel gezien, we zijn gewoon gaan lopen met een kaart in de hand en kwamen bij een local market van groente en vlees. Knap dat mensen hier van eten bij de vis liepen de ratten eronder door. Dan nog de toeristische MBK geweest en dat was erg leuk. Sjoerd al een voetbalshirt gescoord! Het was een super leuke dag!

De reis

De reis begon vroeg. Om vijf uur liep de wekker af.
Om kwart voor zes in de auto op naar Aalsmeerw
 waar we de auto gaan parkeren. Het was lekker rustig zo vroeg op de morgen, bij het parkeren misschien twee minuten moeten wachten.
het liep allemaal perfect, stoelen waren al gereserveerd even de bagae afleveren en klaar.

In Parijs aan gekomen moesten we twee uurtjes wachten en gingen lekker een soepje eten. Daar was echter een man die ging eerst lekker van de soepjes proeven alvorens af te rekenen.
Ik denk dat hij al zo'n 3 koppen soep op had, ondertussen mengde hij de sopejes door elkaar.
Maar ja, dan moet je ook nog plaats hebben en aangezien hij niet overal wilde zitten was zijn soep weer koud en ging nog wat warme soep bij halen, hoe brutaal kun je zijn.

In Parijs vertrokken we later dan gepland. Het was een prachtig vliegtuig een Boeing 777 waar zo'n 480 mensen in mee gaan, het zat ook nog lekker vol. Het eerste eten was een warme maaltijd en Sjoerd en Lobke waren helemaal blij er zat ook een flesje rode wijn bij van zo'n13,5 % en een flesje Port van zo'n 19%, maar gelukkig wilde ze het niet proberen!! De meeste mensen vielen daarna wel in slaap. Vlucht was verder zeer rustig verlopen, bijna tot geen turbelentie.

zoals ik al aangegeven had is het hier 5 uur later. Hotel is netjes, lobke vond het zelfs sjiek. Wel benauwd buiten, lobke kon bijna geen adem halen zei ze, maar het went al.
Binnen lekker de airco aan en verder rustig aan vandaag.
6 Berichten

Laatste dag voor vertrek

Gelukkig Nederland is op het WK uitgeschakeld door Argentie d.m.v. penalty's naar verlenging. Nu hoeven we niet de finale te zien tussen Duitsland en Argentinie, die vermoedelijk Duitsland wel gaat winnen.

Donderdag de laatste werkdag gehad allemaal en vrijdag even lekker bij Sumo wezen eten met het gezinnetje om de vakantie in te luiden en mijn contract voor Avans nog te vieren.

We zijn ver klaar voor vertrek nog de laatste dingetjes en dan knop om en genieten. We hebben er zin in en vinden het ook wel een spannend avontuur.

Marco heeft een schema gemaakt voor de zussen en de papa en mama's. ik zet hem hier er ook op, altijd leuk:

Zondag 13 juli:

Amsterdam – Parijs 09.30 uur KL-2003 (KLM)

Parijs - Bangkok 14.15 uur AF-166 (Air France)

Maandag 14 juli:

Aankomst Bangkok 06.20 uur (5 uur tijdsverschil, later)

Maandag 14 t/m vrijdag 18 juli:

Bangkok, Hotel Royal Princes

Vrijdag 18 juli:

Bangkok – Surat Thani 09.10 uur FD-3237 (Air Asia)

Vrijdag 18 t/m 21 juli:

Junglesafari (4 dagen/3 nachten)

Maandag 21 juli:

Per boot naar Koh Samui

Maandag 21 t/m 27 juli:

Strandvakantie Koh Samui, Fair House Beach Resort Hotel

Zondag 27 juli:

Surat Thani – Bangkok 13.20 uur FD-3240 (Air Asia)

Zondag 27 t/m 29 juli:

Bangkok, Hotel U-Sukhumvit

Dinsdag 29 juli:

Bangkok – Amsterdam 12.05 uur KL-876 (KLM)

Aankomst Amsterdam 18.40 uur

Contactpersoon: Michel Takken

Emailadres iPad: m.vreugde@home.nl

Mobiel: 06-30484987

De gegevens staan er ook bij, je weet maar nooit.

De volgend blog zal vanuit Thailand zijn en we hopen dat we genoeg wifi hebben om jullie op de hoogte te houden.

Nog een week!

Nog een week!!

Nog een week te gaan. We zijn nu druk met het WK voetbal.
Gisteravond was de kwart finale van Nederland tegen Costa-Rica.
Het was een spannende wedstrijd met vooral een actieve grensrechter die het leuk vindt om te vlaggen.
Helaas kan de grensrechter niet gewisseld worden. Na 90 minuten geen doelpunten gevallen, dus verlenging. We zaten gezellig in de zaal bij Joost met zelf meegenomen hapjes en de tafel was door lia gereserveerd, we voelen ons bijna VIPS.
Ook in de verlenging geen doelpunten, wel een op de lat en op de paal door wesley sneijder maar het geluk zat niet mee. Dan in de laatste minuut van de verlenging gaat louis van Gaal de keeper wisselen.
Keeper Krul schijnt de killer te zijn van de penalty's en komt erin.
Hij houdt twee penalty's en Nederland maakt geen fouten. YES!! Halve finale. Woensdagavond om 22.00 uur tegen Argentinië. We worden toch wel zenuwachting. We dachten en wij niet alleen maar het hele land dat we (nederland) niet zo ver zouden komen en wij zonder verder na te denken de vakantie plannen op 13 Juli en wat blijkt, de dag van de finale!!
Om een dag later te vertrekken is geen optie, dit kost zo'n 1500 euro en dat voor 90 minuten dat is toch een beetje van de zotten.
Al met al het hele land is in de ban van de voetbal en hopen dat het deze keer wel gaat lukken!!

jun

Inentingen gehad

Zo dat was weer een dagje. Sjoerd en ik even langs de dokter voor onze inenting. We hadden een afspraak met Laura de dokterassistente.

Meld ik ons bij de receptie van de dokter praktijk ,heb ik nog de spuiten niet opgehaald bij de apotheek. Dan maar weer naar beneden. Zo'n 10 minuten wachten en dan aan de beurt, gelijk even afrekenen alsjeblieft.

Ach het was maar 244 euro, toch niet normaal voor een paar spuiten!!

Maar omdat we een aanvulling op de verzekering hebben kunnen we een groot deel terug krijgen van de verzekering, we wachten af.

laura ontvangt ons hartelijk en heeft er zin in. Gaat alles eerst even goed uitleggen wat wel en niet goed is om te doen in Thailand.

Geen water uit de kraan, geen ijsklontjes, geen sla, niet van de kraampjes aan de straat eten, als je het niet vertrouwd ook niet eten, geen honden en katten aaien i.v.m. hondsdolheid en goed je handen wassen na het plassen. Niet alleen de jungle in en alleen eten wat de gids zegt.

puh puh, ik durf bijna niet meer te gaan. Sjoerd had zoiets van hup geef die spuit maar dan ben ik er vanaf maar ze zat lekker op haar praat stoel. Had nog wat brieven voor ons uitgeprint en mooie inentingboekjes gemaakt. Als je na een half jaar nog een Hepatitus A inenting haalt ben je voor 25 jaar klaar. Dat gaan we wel doen anders na een jaar heb je dat effect niet.

He he ze kwam op het punt om de spuiten te geven. Eerst sjoerd die kreeg er 1 nml. de hepatitus A. Dat viel mee, ik kreeg er twee de hepatius A en een DKTP voor 10 jaar werkzaam, kan geen kwaad zou ik zeggen.

Toen we daar vanaf waren, ( ik keek echt niet toen ik de spuit kreeg) wilde ze weer gezellig kletsen maar ik ronde het gesprek af en oh ja ook nog even 30 euro betalen.

De inentingen voor Marco en Lobke zal zij in de koelkast bewaren op de praktijk en ik zou zeggen SUCCES!!

Hotel geboekt

Het hotel is vandaag geboekt.

We hebben nog maar voor twee nachtjes geboekt aangezien we nog niet weten hoe lang we in Bangkok gaan blijven. Blijven we vier dagen of twee en dan op het einde van de reis nog twee dagen in bangkok om de inkopen te doen en niet heel de vakantie nog mee moet leuren?

We weten ook niet hoe het met de onrust in bangkok is.

We kunnen slapen als we aankomen en de rest komt vanzelf!!

Het is schoon, ruim en een zwembad om af te koelen.

Vandaag ook naar Decathlon in Antwerpen geweest zo lekker spontaan maar even vergeten dat ze met de weg bezig zijn. De heen weg ging wel, geen file maar de terug weg was een ramp.

We dachten de terug weg niet over de snelweg maar de oude weg van Antwerpen naar Zundert, nou dat dachten meer mensen!! Anderhalf uur  over gedaan!! Gelukkig veel nieuwe muziek in de auto dus hebben bijna alles afgeluisterd.

Maar goed wij naar decathlon, rugzakken gekocht een grote van 50 l. voor de jungle zodat we de twee koffers kunnen opslaan, en een gewone voor de handbagage en voor overdag met dagtochten.

We nemen dan ook twee koffers mee en de rugzak moeten lukken in de zomer denken we zo?

Dan nog kleine tasjes waar een regenjas inzit. Als we ze niet nodig mochten hebben kunnen we ze terug brengen aangezien je daar een jaar de tijd hebt om te ruilen bij de decathlon. We gaan tenslotte in de regentijd. Weer wat geregeld voor de Grote reis...

Negatief reisadvies

We zijn druk aan het zoeken naar een hotel in Bangkok.

Er is zoveel keus en vooral waar willen we in Bangkok zitten.

In het oude gedeelte of bij winkelcentra, metrostation of aan de andere kant met de rivier en dan met het bootje naar de stad of aan de Khao San Road waar vele backpakkers een guesthouse vinden en waar avonds veel vertier is....

Dan hadden we een hotel gevonden Prince Palace mooi zwembad, leuke prijs kijken we op zoover is het behang van de muren kakkerlakken ook heel veel en een verfje zou niet misstaan zijn veel gehoorde klachten.

Dat is het ook niet want op kakkerlakken zit ik niet te wachten en zeker niet in onze koffers.

Nog maar weer verder zoeken. Dan twijfelt Marco welke eiland de laatste dagen Krabi of toch koh Samui wat ook heel mooi moet zijn.

Het wordt steeds moeilijker.

Zit ik vandaag in de auto en hoor het nieuws als u naar thailand reist om niet naar bangkok te gaan i.v.m. oplopende spanningen.

Nu weer informeren of als je rechtstreeks een hotel boekt in Bangkok en het is negatief reisadvies of je dan ook kan annuleren en geld terug krijgt om iets anders te regelen. We bellen naar onze reisverzekering.

Na een paar keer door verbonden te zijn en de juiste persoon aan de lijn te hebben adviseerde ze om even te wachten met het vastleggen van een hotel in Bangkok. Hebben we in ieder geval nog even tijd om nog te zoeken naar HET hotel.

We gaan weer vertrekken

En we hebben van de week de tickets geboekt.

Het was nog een hele toestand of we wisten of we naar thailand zouden gaan aangezien Sjoerd Stage voor het Cios moet lopen en dat liep niet zo vlot. Drie dagen voor de mei vakantie had hij groen licht om stage te gaan lopen met Tjeu op Camping de zwarte Bergen, 1 week in de meivakantie en 12 dagen met hemelvaart en pinksteren zodat hij dan de zomervakantie met ons mee kan want 8 Augustus gaat hij met zijn vrienden naar Spanje, naar llorett de Mar. met zo'n 18 vrienden.

Wat een puzzel om tickets te bemachtigen, de prijzen schommelen erg en die je dan gevonden had zijn weer niet te vinden.

Maar Dinsdagavond is het gelukt voor de prijs die we in gedachten hadden. We vliegen met KLM naar parijs waar we een tussenstop hebben van 3 uur en vliegen dan met Air France Door naar Thailand.

We vertrekken op 13 Juli en komen 29 Juli Terug, dat is 17 dagen.

Het hotel voor aankomst gaan we boeken en we hebben een programma klaar liggen waar we nog van af kunnen wijken als we eenmaal daar zijn.

Nu gaan we zoeken naar een hotel/appartement voor als we aankomen en willen dan 3 a 4 dagen in Bangkok.

In bangkok gaan we sowieso de fiets tour doen, drijvende markt en winkelen!!

Daarna de Jungle in waar we in een boomhut slapen en huisjes op het meer met natuurlijk een olifanten tocht, nacht safari, kanoën, en met zo'n band een rivier af. Heel spannend!! Daarna met het vliegtuig of trein moeten we nog even kijken naar Krabi en phi phi eiland om te relaxen. Dan terug naar Bangkok met 1 overnachting en dan huiswaarts.

Een hele uitdaging en hebben er ontzettend veel zin in!!

Wat Gaan we zoal doen? Kijk hieronder naar de foto's

laatste twee dagen

De wekker ging om  zes uur, even douchen, aankleden en uit checken.

Tot thuis.

Laatste stranddag

Stranddag

Aankomst strand hotel

Sorry een dag te laat geschreven.

Daarna lekker douchen en slapen.

Derde dag in de jungle

Geschreven door Sjoerd

Eerste dag bij de boomhut in de jungle

2014

Echte Brabo's in de Jungle...

3 Berichten

do

Drijvende markt

Fietstoer Co Kessel

Ook dat is allemaal gelukt en zijn weer veilig terug zonder te vallen.
Heerlijk gedoucht en zo nog een kleine wandeling.

Morgen gaan we naar de drijvende markt.

Dinsdag de tweede dag

Morgen gaan we door bangkok fietsen, ben benieuwd.

7 Berichten

De eerste dag

De reis

De reis begon vroeg. Om vijf uur liep de wekker af.
Om kwart voor zes in de auto op naar Aalsmeerw

Binnen lekker de airco aan en verder rustig aan vandaag.
6 Berichten

Laatste dag voor vertrek

Zondag 13 juli:

Amsterdam – Parijs 09.30 uur KL-2003 (KLM)

Parijs - Bangkok 14.15 uur AF-166 (Air France)

Maandag 14 juli:

Aankomst Bangkok 06.20 uur (5 uur tijdsverschil, later)

Maandag 14 t/m vrijdag 18 juli:

Bangkok, Hotel Royal Princes

Vrijdag 18 juli:

Bangkok – Surat Thani 09.10 uur FD-3237 (Air Asia)

Vrijdag 18 t/m 21 juli:

Junglesafari (4 dagen/3 nachten)

Maandag 21 juli:

Per boot naar Koh Samui

Maandag 21 t/m 27 juli:

Strandvakantie Koh Samui, Fair House Beach Resort Hotel

Zondag 27 juli:

Surat Thani – Bangkok 13.20 uur FD-3240 (Air Asia)

Zondag 27 t/m 29 juli:

Bangkok, Hotel U-Sukhumvit

Dinsdag 29 juli:

Bangkok – Amsterdam 12.05 uur KL-876 (KLM)

Aankomst Amsterdam 18.40 uur

Contactpersoon: Michel Takken

Emailadres iPad: m.vreugde@home.nl

Mobiel: 06-30484987

De gegevens staan er ook bij, je weet maar nooit.

Nog een week!

Nog een week!!

Nog een week te gaan. We zijn nu druk met het WK voetbal.
Gisteravond was de kwart finale van Nederland tegen Costa-Rica.
Keeper Krul schijnt de killer te zijn van de penalty's en komt erin.

jun

Inentingen gehad

Ach het was maar 244 euro, toch niet normaal voor een paar spuiten!!

Hotel geboekt

Het hotel is vandaag geboekt.

We weten ook niet hoe het met de onrust in bangkok is.

We kunnen slapen als we aankomen en de rest komt vanzelf!!

Het is schoon, ruim en een zwembad om af te koelen.

Negatief reisadvies

We zijn druk aan het zoeken naar een hotel in Bangkok.

Er is zoveel keus en vooral waar willen we in Bangkok zitten.

Het wordt steeds moeilijker.

We gaan weer vertrekken

En we hebben van de week de tickets geboekt.

We vertrekken op 13 Juli en komen 29 Juli Terug, dat is 17 dagen.

In bangkok gaan we sowieso de fiets tour doen, drijvende markt en winkelen!!

Een hele uitdaging en hebben er ontzettend veel zin in!!