Aankomst strand hotel

Sorry een dag te laat geschreven.
Vandaag de reis van de jungle naar het strand hotel. Om acht uur hebben we ontbijt en om negen uur vertrekken. DE catamaran die ons naar het eiland brengt, vertrekt om 14.30 uur op onze voucher.
In plaats van 9.00 uur vertrekken, vertrekken we om tien uur , de reis duurt twee uur, gelukkig hebben we nu een busje  met airco, het zijn van de negen persoons busjes dus dat past precies aangezien we met negen mensen begonnen zijn aan de jungle die hetzelfde programma als ons heeft.
Voor de reis dag had ik maar een reistabletje ingenomen want rijden en bootje , je weet het maar nooit. Ik word er wel wat slaperig van maar dat is wel lekker duurt het allemaal niet zo lang. En inderdaad heb gewoon twee uur geslapen tussen alle hobbels in want remmen voor een hobbeltje doen ze hier niet.
Na zo'n tien minuten rijden en ik mijn ogen nog open had zagen we ineens een olifant zo maar ergens alleen in alle vrijheid eten, we denken dat het een wilde olifant was , er was ook geen huisje of mensen in de buurt ,alleen maar natuur. We werden afgezet bij een open loods in een dorpje en daarvan  werden we met de bus naar de haven gebracht. Wat blijkt? Moeten we twee en half uur wachten voor dat het half drie is als de bus gaat vertrekken.
 Even wat rond gelopen maar was niet echt wat te zien. Helaas de bus vertrok pas om tien voor drie en we waren bang dat we de boot zouden missen. De bus zou er een half uur over doen, ook dit klopte niet, het duurde nog zo'n 50 minuten voor we daar waren, de boot was er nog. We denken hup de boot op en gaan maar nee we moesten aan de overkant wachten als een stel vluchtelingen, er kwam politie aan met 3 zeer luxe bussen, en alles werd afgeschermd. Het waren chinezen met allemaal dezelfde kostuums  aan. Zelfs de bemanning stond foto's te maken dus zullen wel misschien belangrijke mensen zijn. Hun koffers werden binnen gezet en ja hoor, de vluchtingen mochten toen ook aan boord alleen onze koffers stonden buiten op het dek. Verder mochten we wel overal lopen en staan, nog even bovenop gezeten tussen die chinezen, ik gevraagd waar ze van waren maar hun engels was niet echt te verstaan. Niet veel wijzer geworden dus.
Een uurtje varen en toen waren we aangekomen bij Koh Samui. Daar werd het een gekkenhuis wat betreft taxi chauffeurs, we liepen eerst met de bagage de gekte uit alvorens we een taxi gingen regelen en helaas weer 1,5 uur in de taxi maar na toch aardig versleten te zijn bereikte we het hotel.
Voor de bagage werd gezorgd en met een golfkarretje werden we naar het huisje gebracht.
Het is zeer luxe zeker na de jungle.Een grote douche apart bad met bubbels en een grote stenen kom als waskom.
Perfect en nu genieten. Ondertussen krijgen we honger en gaan eens op pad, we komen aan bij het strand en gaan romantisch op het strand eten met van die vrolijke gekleurde tafeltjes en stoeltjes en gezellige verlichting, het lijkt wel dat we in een film zitten. Wat ik op die films niet ziet is dat er ook muggen zijn en ik ondertussen een beetje wordt lek gestoken wat ik niet in de gaten had. Je moet er wat voor over hebben.

Daarna lekker douchen en slapen.

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

Karina (dinsdag, 22 juli 2014 18:56)

3 foto's maar jullie hadden het ff gehad of wa ? ;)